7 uczniów wałbrzyskich gimnazjów otrzyma stypendia Prezydenta Miasta II stopnia. Przyznane stypendium w wysokości 270 zł miesięcznie wypłacane będzie w marcu, kwietniu, maju i czerwcu.
Stypendia otrzymają:
1. PG Nr 2, Aleksandra Antoszkiewicz , II a , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,14
2. PG Nr 3 , Maja Skrzypek , III c , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,1
3. PG Nr 4 , Amanda Ściebura , III a , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,33
4. PG Nr 7 , Monika Ochotna , III a , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,15
5. PG Nr 9 , Tomasz Jędryszczak , III a , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,14
6. PG Nr 12 , Daria Romanowska , II a , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,20
7. PG Nr 13 , Kornelia Figuła , III , zachowanie wzorowe - średnia ocen 5,23
Stypendium II stopnia przyznaje się uczniowi, który:
- osiąga najlepsze wyniki w nauce spośród uczniów danego gimnazjum,
- w wyniku klasyfikacji semestralnej otrzymał średnią ocen co najmniej 5,0
- w wyniku klasyfikacji semestralnej otrzymał wzorowe zachowanie
- posiada osiągnięcia w konkursach pozaszkolnych.
Charakterystyka stypendystów:
1. Aleksandra Antoszkiewicz - jest uczennicą klasy II a PG Nr 2 w Gminnym Zespole Szkół Nr 2. Uzyskała średnią ocen 5,14 i wzorową ocenę z zachowania. Aleksandra jest uczennicą bardzo pracowitą i zdyscyplinowaną. Bierze czynny udział w życiu klasy i szkoły. Wyróżnia się dużą kulturą osobistą. Chętnie bierze udział w konkursach szkolnych i pozaszkolnych. Osiągnięcia:
II miejsce w Konkursie Wiedzy o Wałbrzychu i Regionie;
IV miejsce w Małej Lidze Chemicznej;
V miejsce drużynowo w Konkursie Młody Przedsiębiorca.
2. Maja Skrzypek - jest uczennicą klasy III c w PG Nr 3. Uzyskała ocenę wzorową z zachowania i średnią ocen z zachowania 5,1. Odznacza się wysoką kulturą osobistą, a swoim zachowaniem propaguje wzorową postawę młodego człowieka. Wykazuje się aktywnością nie tylko na forum klasy, ale także szkoły - jest osobą, na której mogą polegać zarówno koledzy jak i nauczyciele. Zawsze sumienne wykonuje powierzone jej zadania wykorzystując przy tym swoją kreatywność. Jest członkiem Samorządu Uczniowskiego. Współorganizuje wiele imprez i uroczystości szkolnych (Dolnośląski Festiwal Nauki, apele, konkursy, turnieje). Cechuje ją wrażliwość społeczna, która powoduje, iż jest zawsze gotowa nieść pomoc. Jest głównym inicjatorem wyjść do Domu Małego Dziecka, Domu Opieki oraz współtworzy programy artystyczne z tej okazji. Maja rozwija swoje zainteresowania na zajęciach pozalekcyjnych - należy do "Bractwa Rycerskiego", Szkolnego Klubu Europejskiego "Przystanek Europa", Szkolnego Klubu Sportowego oraz koła artystycznego. Jest znakomitą sportsmenką. Corocznie bierze udział w zawodach sportowych w grach zespołowych jako reprezentantka szkoły. Swoje zainteresowania sportowe rozwija również podczas treningów piłki siatkowej w klubie "Chełmiec" Wałbrzych. Maja jest osobą bardzo lubianą i szanowaną wśród rówieśników, którzy często zwracają się do niej z problemami w nauce. Poza tym ma charyzmę, która pomaga jej w angażowaniu kolegów do różnego typu przedsięwzięć.
3. Amanda Ściebura - jest uczennicą klasy III a PG Nr 4. Uzyskała ocenę wzorową z zachowania i średnią ocen 5,33. Uczennica wyróżnia się niezwykłą pracowitością i starannością w zdobywaniu i przyswajaniu wiedzy. Jest bardzo aktywna. Dodatkową wiedzę zdobywa uczestnicząc w pracach kół zainteresowań - matematycznym, informatycznym, językowym, chemicznym, biologicznym. Śpiewa w szkolnym chórze, występuje w przedstawieniach teatralnych. Godnie reprezentuje klasę i szkołę w konkursach szkolnych i międzyszkolnych (I miejsce w "Przez zabawę do wiedzy" organizowanym przez PG nr 5, udział w IV Regionalnym Turnieju Przedsiębiorczości, udział w ramach Projektu Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości 2008 "Otwarta Szkoła"). Swoją postawą motywuje pozostałych uczniów do pracy, pomaga słabszym w nauce organizując tzw. pomoc koleżeńską. Amanda jest samodzielna, zaradna, miła, serdeczna, otwarta w kontaktach z rówieśnikami, chętnie opowiada o swoich doświadczeniach. W ramach wolontariatu odwiedza Dom Opieki Społecznej oraz Dom Małego Dziecka. Udziela potrzebującym pomocy i wsparcia.
4. Monika Ochotna - jest uczennicą klasy III a PG Nr 7 im. Jana Pawła II. Uzyskała średnią ocen 5,15 i wzorową ocenę z zachowania. Jest sumienna i obowiązkowa, z powodzeniem realizuje indywidualne zadania w ramach Programu Szkoły Wspierającej Uzdolnienia Uczniowskie. Pełni funkcję przewodniczącej Samorządu Klasowego, jest członkiem Samorządu Szkolnego, w ramach którego realizowała gimnazjalną akcję "Poczta świąteczna" oraz współorganizowała II Festiwal Humanistyczny "Semper alter". Reprezentuje gimnazjum w poczcie sztandarowym, uczestnicząc w szkolnych i środowiskowych przedsięwzięciach, które tego wymagają. Największe osiągnięcia osiągnięcia:
III miejsce w powiatowym Konkursie Krasomówczym Wiedzy o Wałbrzychu i Regionie;
udział w etapie powiatowym konkursu "zDolny Ślązak Gimnazjalista" w części przyrodniczej - I miejsce w etapie szkolnym;
I miejsce w Szkolnym Konkursie Krasomówczym;
I miejsce w Szkolnej Olimpiadzie Zdrowia;
I miejsce w Szkolnym Konkursie Recytatorskim "A to Polska właśnie..."
I miejsce w Szkolnym Konkursie Historycznym "Historia Polski 966-1989"
5. Tomasz Jędryszczak - jest uczniem klasy III a PGI Nr 9 w Zespole Szkół Integracyjnych. Uzyskał średnią ocen 5,14 i wzorową ocenę z zachowania. Największe osiągnięcia:
Finalista VIII Dolnośląskiego Konkursu Historycznego "zDolny Ślązak Gimnazjalista"
Finalista VIII Dolnośląskiego Konkursu Polonistycznego "zDolny Ślązak Gimnazjalista"
Laureat Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Historii OLIMPUS
Laureat Ogólnopolskiej Olimpiady Przedmiotowej z Języka Angielskiego OLIMPUS;
Konkurs Wiedzy o Parkach Krajobrazowych - etap wojewódzki;
Uczestnik Dolnośląskich Meczy Matematycznych
Tomasz jest uczniem wszechstronnie uzdolnionym, co potwierdza fakt zdobycia przez niego wielu tytułów. Należy do wolontariatu. Jest osobą angażującą się w szereg akcji społecznych. Tomasz lubi również angażować się w szkolne sprawy i wkłada bardzo dużo pracy w powierzane mu zadania. Chętnie działa na rzecz innych i mimo bardzo wielu obowiązków osiąga wysokie wyniki nauczania. Jako uczeń szkoły integracyjnej niejednokrotnie udowadnia, że nie przypadkowo do niej uczęszcza, jest osobą otwartą i szczerą. Chętnie i czynnie uczestniczy w życiu klasy. Jest koleżeński i chętny do pomocy. Ten ambitny, bardzo aktywny i systematyczny młody człowiek jest dla rówieśników wzorem godnym naśladowania.
6. Daria Romanowska - jest uczennicą klasy II a PG Nr 12 z Oddziałami Dwujęzycznymi w Zespole Szkół Nr 1 im. Ignacego Paderewskiego. Uzyskała średnią ocen 5,20 i wzorowe zachowanie. Daria Romanowska jest uczennicą bardzo zdolną i wyjątkowo inteligentną, a jednocześnie pracowitą. Świadczą o tym jej wyniki w nauce. Daria udziela się w życiu klasy i szkoły oraz prowadzi działalność charytatywną. Daria ma wszechstronne zainteresowania i chętnie bierze udział w konkursach. Szczególnie interesują ją nauki humanistyczne, w tym historia. W bieżącym roku szkolnym Daria dostała się do finału konkursu zDolny Ślązak Gimnazjalista - Konkurs Historyczny.
7. Kornelia Figuła - jest uczennicą klasy III w PG Nr 13 w Zespole Szkół Nr 2 im. Hugona Kołłątaja. Uzyskała średnią ocen 5,23 i wzorowe zachowanie. Uczennica osiąga bardzo wysokie wyniki nauczania. Jest utalentowaną humanistką - zakwalifikowała się do etapu wojewódzkiego konkursu "zDolny Ślązak Gimnazjalista" z języka polskiego oraz historii. Uzyskała również wyróżnienie w międzypowiatowej debacie anglojęzycznej "Human righst and death penalty". Uczennica jest kreatywna, koleżeńska, udziela się społecznie, chętnie bierze udział w organizacji różnego rodzaju imprez i przedsięwzięć szkoły.
Ewa Frąckowiak
Rzecznik Prasowy Prezydenta Wałbrzycha
Tel. 66 55 189, 602 72 58 31
Fax. 66 55 118
PKP SA kilka dni temu ogłosiło przetarg na rozebranie linii kolejowej Świdnica Kraszowice – Jedlina-Zdrój. Decyzja oznaczała koniec marzeń o podróży pociągiem do Zagórza Śląskiego. We wtorek jednak zarząd województwa podjął uchwałę o możliwości przejęcia trzech odcinków linii kolejowej, w tym również tą do Zagórza Śląskiego.
Jednym z głównych celów projektu było kształcenie umiejętności posługiwania się językiem angielskim w praktyce. Uczniowie, którzy wzięli udział w projekcie wzorowo zdali egzamin gimnazjalny z języka angielskiego zarówno na poziomie podstawowym jak i rozszerzonym, osiągając wyniki powyżej średniej wojewódzkiej i tym samym zostawiając daleko w tyle sąsiednie gimnazja. Podczas podsumowania projektu uczniowie opowiadali o tym jak powstała jego idea, przedstawili swoje osiągnięcia oraz omawiali wizyty projektowe w Anglii i na Słowacji. Oprócz prezentacji multimedialnej, zaproszeni goście mogli obejrzeć filmy video z ważniejszych wydarzeń oraz z każdej wizyty partnerskiej. Dokonano również analizy ankiety podsumowującej dwuletnią pracę w projekcie. Ponadto, przedstawiono bogatą kronikę działań uczniów, w której udokumentowano zrealizowane zadania miesiąc po miesiącu.
czytaj więcejOśrodek Enterprise Europe Network przy Dolnośląskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A., wspólnie z Partnerami: Enterprise Europe Network przy Wrocławskim Centrum Transferu Technologii, Agencją Rozwoju Regionalnego ARLEG S.A., Krajowym Punktem Kontaktowym ds. Instrumentów Finansowych Programów Unii Europejskiej w Związku Banków Polskich zaprasza do udziału w konferencji pt. "Wsparcie biznesu z programów UE. Dziś i jutro", odbywającej się w ramach Dolnośląskich spotkań biznesowych.
Konferencja organizowana jest dla przedsiębiorców z województwa dolnośląskiego.
Na konferencji przedsiębiorcy otrzymają informację m.in. na temat:
- dostępnego wsparcia unijnego dla przedsiębiorców
- jedynych bezpłatnych gwarancji inwestycyjnych dla firm
- wsparcia z nowych programów Unii Europejskiej
Dziękujemy Państwu za wszystkie zgłoszenia, które przesłaliście i przynieśliście osobiście do naszej redakcji na kolejną edycję Kryształów i Kamieni. Bardzo cenne były również Państwa wskazówki i uwagi dotyczące poszczególnych nominacji. Faktycznie część z nich ma uzasadnienie.
czytaj więcejSołtysem wsi Niedźwiedzica jest od 15 lat. W lutym 2011r. wybrany został na czwartą kadencję, uzyskując 98% poparcia Zebrania Wiejskiego w wyborach.
czytaj więcej