sowie

Newsy, informacje z regionu Góry Sowie, Sudety, Wałbrzych i okolice

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2008-12-31 08:45

Ostatni komentarz: No spoko, tylko autor chyba nigdy w markecie nie pracował. Zarabia się grosze, na nockach cały czas potrafią płacić 5 zika za godzinę, Jak się idzie dorywczo to traktują cię jak szmatę, pracownicy którzy w końcu mają nad kimś czyli na Tobą władze i mogę się wyżyć i w końcu poczuć lepiej. W jednej taktują trochę lepiej w innej trochę gorzej. Ale nie ma to jak pracować u rozsądnych ludzi którzy prowadzą swój mały.średni biznes z większością da się dogadać jak z człowiekiem. Ja pracowałem w marketach, moja dziewczyna moja mama pracowała wiele lat, więc wiem coś o tym. I takimi artykułami z przyjemnością podcieram tyłek.
dodany: 2012.05.12 19:45:51
przez: zawsze spoko
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-17 18:33

Ostatni komentarz: Świetny tekst! Bardzo dobrze sie czyta i można nawet czasem się uśmiechnąć ;)
dodany: 2012.04.25 09:14:18
przez: Martucha
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-05 20:14

Ostatni komentarz: No faktycznie ta Sylwia jest całkiem inna.
Zraniła mnie odpowiedź o tym, że XVIII wieku nie mamy i że żaden mężczyzna nie przyjedzie na białym rumaku. A może on byłby równie romantyczny jak jego partnerka...Nigdy nic nie wiadomo i widać, że z tą dziewczyną nie miałabym o czym gadać.
Pozdrawiam
dodany: 2010.11.09 20:20:42
przez: Ellen
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-10 16:33

Ostatni komentarz: Zgadzam się że tWOJE jest skromne a więc milcz kobieto!!!
dodany: 2010.10.15 21:18:54
przez: do pauliny sz.:)
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-23 21:22

Ostatni komentarz: A ja mam pytanie do człowieka o nicku "mójłeb". A kim, wg Ciebie, jest Martyna Sz.? Bo dla mnie jest kimś równie niewyrazistym co osoba z tego wywiadu. Dziewczyna śpiewa, ten tatuuje. Chłopak robił sobie wywiady z osobami z naszego nocnikowego miasta, biorąc je za ciekawe i warte uwagi. Przynajmniej ja tak odbieram ten cykl rozmów. Fakt faktem, że wywiad ten nie jest w 100% rozkładający na kolana, ale mnie bardziej irytują tutaj lakoniczne odpowiedzi, niż sama rozmowa z pytaniami, które wg. mnie są na przyzwoitym poziomie. Czepiasz się chłopaka, który coś robi i chce się rozwijać. Tyle, peace.
dodany: 2010.08.08 12:24:53
przez: kbqauasbf
czytaj więcej
Data newsa: 2009-06-09 16:40

Ostatni komentarz: Widać bardzo wyraźnie, że autor jest zwolennikiem PO. Zdecydowanie za bardzo i mija się z pewnymi faktami przez co nie można mówić że artykuł jest merytoryczny. A szkoda.
dodany: 2010.07.10 19:40:16
przez: GreenWatch
czytaj więcej
Data newsa: 2010-01-18 21:03

Ostatni komentarz: E no, ziomek :)
Wiedziałeś, że opublikowali Twój wywiad z nim nawet na jego oficjalnej stronie? :)
http://pejaslumsattack.pl/index.php?go=wywiad_tojestchujowe

Gratulacje!
dodany: 2010.06.13 22:42:28
przez: gość
czytaj więcej
Certyfikaty dla odpowiedzialnych sklepów
2009-11-17 10:16

Dwanaście świdnickich placówek handlowych, w których dwukrotnie odmówiono sprzedaży alkoholu niepełnoletnim, otrzymało honorowy certyfikat „Odpowiedzialny Lokal”.


Badania metodą „tajnego klienta” przeprowadziło na zlecenie władz miasta Ogólnopolskie Stowarzyszenie „RoPSAN – Rodzice Przeciwko Sprzedaży Alkoholu Nieletnim” z Warszawy. W lipcu stowarzyszenie odwiedziło ponad 100 punktów sprzedających alkohol w Świdnicy. Jedynie w 12 z nich przestrzegano przepisów zakazujących sprzedaży napojów alkoholowych osobom niepełnoletnim – zażądano okazania dowodu osobistego i przy jego braku odmówiono sprzedaży.

Ważne jest, by dorośli, a szczególnie sprzedawcy, pamiętali, jak niebezpieczne jest spożywanie alkoholu przez osoby niepełnoletnie. Wiele ryzykownych i nieodpowiedzialnych zachowań ma miejsce właśnie po wypiciu piwa czy wódki. – mówi prezydent Wojciech Murdzek. Ten problem społeczny powinniśmy rozwiązywać wspólnie. Dlatego zachęcam wszystkich świdniczan, by reagowali, gdy niepełnoletnim sprzedawany jest alkohol. Jestem przekonany, że dzięki naszej aktywnej postawie zmniejszy się dostępność alkoholu dla młodych ludzi. To natomiast przełoży się na mniejszą ilość zniszczonych ławek, lamp i elewacji, naprawa których kosztuje nas wszystkich, a co najważniejsze wielu rodziców nie będzie musiało się martwić, że ktoś z kolegów namówi ich dziecko na wypicie alkoholu.

Wyróżnione punkty:

*
Sklep spożywczy „NETTO”, ul. Gdyńska 11,
*
Sklep spożywczy „GRADAN”, ul. Westerplatte 21,
*
Sklep monopolowy, ul. Żeromskiego 3,
*
Sklep spożywczy „Kaja”, ul. Bohaterów Getta 18,
*
Sklep spożywczo-monopolowy „Malina”, ul. Franciszkańska 9,
*
Sklep „Ramaja”, ul. Długa 66,
*
Polska Sieć Handlowa „Tursbud”, ul. Kościelna 6,
*
Delikatesy „Max”, ul. Westerplatte 10,
*
Pawilon handlowy „HARIS”, ul. Westerplatte 97 A,
*
Sklep „AS”, ul. Wróblewskiego 10,
*
Sklep z napojami „Mieszko”, ul. Księcia Bolka Świdnickiego 4,
*
Pizzeria „Piątka”, ul. K. Pułaskiego 13.

Stowarzyszenie „RoPSON” do właścicieli sklepów i lokali, w których sprzedano alkohol niepełnoletnim, skierowało list z prośbą o zmianę zachowań i informacją o specjalnych warsztatach. Szkolenia dla sprzedawców napojów alkoholowych poświęcone ćwiczeniu umiejętności asertywnego odmawiania podawania alkoholu osobom nieletnim i nietrzeźwym zorganizowane zostały 16 i 17 listopada w Urzędzie Miejskim.

* * *

Metoda badania:

„Tajny klient” – próba zakupu piwa przez osoby niepełnoletnie, 16-letnich uczniów chłopca i dziewczyny przy obecności osoby dorosłej, która zwracała uwagę sprzedającemu, by ten sprawdził, czy kupujący mają skończone 18 lat.

Zakres badania:

102 losowo wybrane punkty (82 sklepy i 20 lokali gastronomicznych), gdzie sprzedawany jest alkohol, dwukrotna wizyta w każdym z nich – łącznie 204 próby zakupu.

Wybrane wyniki badania:

*
Sprzedaż alkoholu nieletnim na 204 próby: 82 – sprzedaż pomimo interwencji, 31 – odmowa sprzedaży po interwencji, 91 – odmowa sprzedaż z własnej inicjatywy sprzedawcy, bez interwencji.
*
Żądanie okazania dowodu osobistego: 79 razy w sklepach, 16 razy w lokalach gastronomicznych. Chłopiec proszony był czterokrotnie częściej o pokazanie dowodu niż dziewczyna.
*
Gotowość do sprzedaży alkoholu bez żądania dowodu: 85 razy w sklepach, 24 w lokalach gastronomicznych.
*
Liczba świadków reagujących na sprzedaż alkoholu niepełnoletnim: 0 (na 56 świadków zakupu nikt nie zareagował na łamanie prawa przez sprzedawcę).

Za badania miasto zapłaciło 20 tys. zł.

 

 

www.um.swidnica.pl



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: