sowie

Newsy, informacje z regionu Góry Sowie, Sudety, Wałbrzych i okolice

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2008-12-31 08:45

Ostatni komentarz: No spoko, tylko autor chyba nigdy w markecie nie pracował. Zarabia się grosze, na nockach cały czas potrafią płacić 5 zika za godzinę, Jak się idzie dorywczo to traktują cię jak szmatę, pracownicy którzy w końcu mają nad kimś czyli na Tobą władze i mogę się wyżyć i w końcu poczuć lepiej. W jednej taktują trochę lepiej w innej trochę gorzej. Ale nie ma to jak pracować u rozsądnych ludzi którzy prowadzą swój mały.średni biznes z większością da się dogadać jak z człowiekiem. Ja pracowałem w marketach, moja dziewczyna moja mama pracowała wiele lat, więc wiem coś o tym. I takimi artykułami z przyjemnością podcieram tyłek.
dodany: 2012.05.12 19:45:51
przez: zawsze spoko
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-17 18:33

Ostatni komentarz: Świetny tekst! Bardzo dobrze sie czyta i można nawet czasem się uśmiechnąć ;)
dodany: 2012.04.25 09:14:18
przez: Martucha
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-05 20:14

Ostatni komentarz: No faktycznie ta Sylwia jest całkiem inna.
Zraniła mnie odpowiedź o tym, że XVIII wieku nie mamy i że żaden mężczyzna nie przyjedzie na białym rumaku. A może on byłby równie romantyczny jak jego partnerka...Nigdy nic nie wiadomo i widać, że z tą dziewczyną nie miałabym o czym gadać.
Pozdrawiam
dodany: 2010.11.09 20:20:42
przez: Ellen
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-10 16:33

Ostatni komentarz: Zgadzam się że tWOJE jest skromne a więc milcz kobieto!!!
dodany: 2010.10.15 21:18:54
przez: do pauliny sz.:)
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-23 21:22

Ostatni komentarz: A ja mam pytanie do człowieka o nicku "mójłeb". A kim, wg Ciebie, jest Martyna Sz.? Bo dla mnie jest kimś równie niewyrazistym co osoba z tego wywiadu. Dziewczyna śpiewa, ten tatuuje. Chłopak robił sobie wywiady z osobami z naszego nocnikowego miasta, biorąc je za ciekawe i warte uwagi. Przynajmniej ja tak odbieram ten cykl rozmów. Fakt faktem, że wywiad ten nie jest w 100% rozkładający na kolana, ale mnie bardziej irytują tutaj lakoniczne odpowiedzi, niż sama rozmowa z pytaniami, które wg. mnie są na przyzwoitym poziomie. Czepiasz się chłopaka, który coś robi i chce się rozwijać. Tyle, peace.
dodany: 2010.08.08 12:24:53
przez: kbqauasbf
czytaj więcej
Data newsa: 2009-06-09 16:40

Ostatni komentarz: Widać bardzo wyraźnie, że autor jest zwolennikiem PO. Zdecydowanie za bardzo i mija się z pewnymi faktami przez co nie można mówić że artykuł jest merytoryczny. A szkoda.
dodany: 2010.07.10 19:40:16
przez: GreenWatch
czytaj więcej
Data newsa: 2010-01-18 21:03

Ostatni komentarz: E no, ziomek :)
Wiedziałeś, że opublikowali Twój wywiad z nim nawet na jego oficjalnej stronie? :)
http://pejaslumsattack.pl/index.php?go=wywiad_tojestchujowe

Gratulacje!
dodany: 2010.06.13 22:42:28
przez: gość
czytaj więcej
Skuteczność w rozwijaniu innowacji
2022-07-09 11:03

Innowacje mają się świetnie

 

Z roku na rok pojawia się coraz więcej możliwości z nimi związanych, takich jak programy dofinansowujące ich wdrażanie i rządowe inicjatywy pomagające także mniejszym przedsiębiorcom w modernizowaniu ich biznesów. Nawet tak ogromne przeszkody jak pandemia koronawirusa, która sparaliżowała wiele biznesów na ponad dwa lata, nie jest w stanie zatrzymać innowacyjnego rozwoju. W niektórych przypadkach, możemy wręcz zauważyć, że pandemia przyczyniła się do przyspieszenia wprowadzania innowacji, tak jak miało to miejsce np. w branży innowacji medycznych czy e-commerce. Widzimy zatem, że innowacje rozprzestrzeniają się w polskim i światowym biznesie w błyskawicznym tempie.


Mimo tego że coraz więcej mówi się w ostatnich latach o innowacjach i możliwościach ich wdrażania w przedsiębiorstwach, należałoby się zastanowić jaki jest stopień przygotowania firm do tak dużych zmian. Duże przedsiębiorstwa z ogromnym zapleczem finansowym oraz kadrowym z pewnością są o wiele lepiej przygotowane do wprowadzania w swoich strukturach przeróżnych innowacji oraz ewentualnego radzenia sobie z kryzysami powstałymi w czasie takiej działalności. Co jednak ze średnimi, małymi oraz mikro firmami, które by nie zostać w tyle w błyskawicznie zmieniającym się świecie biznesu również muszą inwestować w innowacyjne rozwiązania?

 

Czynniki utrudniające wprowadzanie innowacji

 

Według artykułu „Jak skuteczniej rozwijać innowacje?” opublikowanego na stronie deloitte.com istnieje kilka powodów, które wpływają na potencjał innowacyjny przedsiębiorstw:

  • zbyt duży wybór może prowadzić do braku decyzji – ogromna ilość możliwości innowacyjnych może kazać się przytłaczająca dla organów decyzyjnych i zahamować proces podejmowania nowych, długotrwałych rozwiązań w firmie,
  • wielu liderów biznesowych woli przyjąć postawę defensywną – oznacza to niepewność i brak wiary w nowe technologie i rozwiązania, przez co liderzy biznesowi wolą inwestować w rozwój już istniejących technologii,
  • brak koordynacji działań w ramach strategii technologicznej i biznesowej – sztuczne wytwarzanie innowacji dla samej innowacyjności mija się z celem i kluczowe jest by plany na innowacje współgrały ze strategią biznesu,
  • bariery organizacyjne i kulturowe mogą utrudniać tworzenie innowacji – wprowadzanie innowacji w firmie wymaga pełnego poparcia od zarządu i zgody na wprowadzenie zmian na poziomie całej firmy.

 

Powyższe czynniki są najczęstszymi przyczynami hamowania innowacji w biznesie i należy wziąć je pod uwagę już na etapie planowania działań innowacyjnych.

 

Jak skutecznie rozwijać innowacje?

 

Ogrom możliwości innowacyjnych, projektów, programów, dofinansowań, modeli biznesowych może przerażać i paradoksalnie paraliżować innowacyjność, w przeciwieństwie do jej promowania. Jak więc w całym tym natłoku szans i informacji zadbać o rozwój swojego przedsiębiorstwa?

 

We wspominanym wyżej artykule ze strony deloitte.com wyróżnione zostały najważniejsze wnioski i rady, które pomogą w przygotowaniu firmy do wprowadzenia innowacji oraz w dalszym skutecznym ich rozwoju. Oto wybrane z nich:

  • nie liczy się dział, lecz lider odpowiedzialny za innowacje – zdarza się, że całą odpowiedzialność za wprowadzanie innowacji w biznesie składa się na dział strategiczny i jego lidera. Jednak liderem wprowadzania innowacyjności w firmie powinna być osoba nie tyle z odpowiednim tytułem, ale raczej ktoś, kto nie pozostaje obojętny dla innych osób, cechujący się wiarygodnością i mocą przekonywania zarówno zarządu jak i wszystkich innych osób tworzących przedsiębiorstwo;
  • model lejka innowacji sposobem na nadmiar wyboru – tradycyjne procesy czy metody wyboru takie jak Stage-Gate, ze względu na swoją czasochłonność nie są już wystarczająco wydajne. Bardziej przydatne może okazać się zastosowanie lejka innowacji, który pozwoli na szybkie podejmowanie decyzji o dalszym rozwoju tylko tych innowacji, które okażą się najbardziej dopasowane do przedsiębiorstwa i opłaca się zastosować je na większą skalę;
  • jednoczesne tworzenie prototypów i skalowanie w górę – jednoczesne wykonywanie tych procesów jest dziś możliwe dzięki np. platformom chmurowym, a co za tym idzie pozwala na zaoszczędzenie cennego czasu;
  • większe docenianie wysiłków niż rezultatów – tworzenie i wdrażanie innowacji to specyficzny proces wymagający od zaangażowanych wiary w sens podejmowanych działań. Należy zatem wziąć pod uwagę, że aby zwiększyć innowacyjność i zachęcić do podejmowania podobnych projektów w przyszłości należy bardziej doceniać wysiłki i zachęcać do uczenia się na błędach niż skupieniu na potencjalnej porażce;
  • innowacyjność powinna być naszą codziennością – działania innowacyjne często są postrzegane jako pojedyncze projekty dorzucane do już ogromnej ilości codziennych obowiązków. Zamiast tego powinna nastąpić zmiana w myśleniu o innowacjach i traktowanie ich jako nasza codzienność;
  • atrakcyjność danych jest równie ważna, jak atrakcyjność produktów – dane dotyczące innowacji mogą być niezwykle rozległe i trudne w interpretacji. Należy zatem możliwie jak najbardziej je uprościć i przystosować do odbiorcy, aby w możliwie jak najlepszy sposób pokazać ich atrakcyjność i potrzebę rozwoju innowacji w przedsiębiorstwie;
  • dział zakupów istotnym partnerem dla rozwoju innowacji – działy zakupowe, przyzwyczajona i doświadczone w kwestiach takich jak kontrolowanie kosztów czy twarde negocjacje, mogą posłużyć w firmie za motor innowacji. Te umiejętności znajdą zastosowanie m.in. w poszukiwaniu partnerów strategicznych czy pogłębianiu wiedzy o składowych mających wpływ na sukces innowacji.

 

Źródła:
deloitte.com/pl/pl/pages/technology/articles/jak-rozwijac-innowacje-cio.html
innowacje.dp.org.pl
 



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: