sowie

Newsy, informacje z regionu Góry Sowie, Sudety, Wałbrzych i okolice

Ostatnio komentowane
Publikowane na tym serwisie komentarze są tylko i wyłącznie osobistymi opiniami użytkowników. Serwis nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za ich treść. Użytkownik jest świadomy, iż w komentarzach nie może znaleźć się treść zabroniona przez prawo.
Data newsa: 2008-12-31 08:45

Ostatni komentarz: No spoko, tylko autor chyba nigdy w markecie nie pracował. Zarabia się grosze, na nockach cały czas potrafią płacić 5 zika za godzinę, Jak się idzie dorywczo to traktują cię jak szmatę, pracownicy którzy w końcu mają nad kimś czyli na Tobą władze i mogę się wyżyć i w końcu poczuć lepiej. W jednej taktują trochę lepiej w innej trochę gorzej. Ale nie ma to jak pracować u rozsądnych ludzi którzy prowadzą swój mały.średni biznes z większością da się dogadać jak z człowiekiem. Ja pracowałem w marketach, moja dziewczyna moja mama pracowała wiele lat, więc wiem coś o tym. I takimi artykułami z przyjemnością podcieram tyłek.
dodany: 2012.05.12 19:45:51
przez: zawsze spoko
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-17 18:33

Ostatni komentarz: Świetny tekst! Bardzo dobrze sie czyta i można nawet czasem się uśmiechnąć ;)
dodany: 2012.04.25 09:14:18
przez: Martucha
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-05 20:14

Ostatni komentarz: No faktycznie ta Sylwia jest całkiem inna.
Zraniła mnie odpowiedź o tym, że XVIII wieku nie mamy i że żaden mężczyzna nie przyjedzie na białym rumaku. A może on byłby równie romantyczny jak jego partnerka...Nigdy nic nie wiadomo i widać, że z tą dziewczyną nie miałabym o czym gadać.
Pozdrawiam
dodany: 2010.11.09 20:20:42
przez: Ellen
czytaj więcej
Data newsa: 2009-02-10 16:33

Ostatni komentarz: Zgadzam się że tWOJE jest skromne a więc milcz kobieto!!!
dodany: 2010.10.15 21:18:54
przez: do pauliny sz.:)
czytaj więcej
Data newsa: 2009-03-23 21:22

Ostatni komentarz: A ja mam pytanie do człowieka o nicku "mójłeb". A kim, wg Ciebie, jest Martyna Sz.? Bo dla mnie jest kimś równie niewyrazistym co osoba z tego wywiadu. Dziewczyna śpiewa, ten tatuuje. Chłopak robił sobie wywiady z osobami z naszego nocnikowego miasta, biorąc je za ciekawe i warte uwagi. Przynajmniej ja tak odbieram ten cykl rozmów. Fakt faktem, że wywiad ten nie jest w 100% rozkładający na kolana, ale mnie bardziej irytują tutaj lakoniczne odpowiedzi, niż sama rozmowa z pytaniami, które wg. mnie są na przyzwoitym poziomie. Czepiasz się chłopaka, który coś robi i chce się rozwijać. Tyle, peace.
dodany: 2010.08.08 12:24:53
przez: kbqauasbf
czytaj więcej
Data newsa: 2009-06-09 16:40

Ostatni komentarz: Widać bardzo wyraźnie, że autor jest zwolennikiem PO. Zdecydowanie za bardzo i mija się z pewnymi faktami przez co nie można mówić że artykuł jest merytoryczny. A szkoda.
dodany: 2010.07.10 19:40:16
przez: GreenWatch
czytaj więcej
Data newsa: 2010-01-18 21:03

Ostatni komentarz: E no, ziomek :)
Wiedziałeś, że opublikowali Twój wywiad z nim nawet na jego oficjalnej stronie? :)
http://pejaslumsattack.pl/index.php?go=wywiad_tojestchujowe

Gratulacje!
dodany: 2010.06.13 22:42:28
przez: gość
czytaj więcej
Jakie prawa mają konsumenci w Polsce przy zaciąganiu kredytu
2024-11-25 10:42

Zaciągnięcie kredytu to decyzja, która często wiąże się z długoterminowymi zobowiązaniami finansowymi. Dla wielu osób jest to sposób na sfinansowanie ważnych celów, takich jak zakup mieszkania, samochodu czy realizacja innych potrzeb życiowych. Jednak niewystarczająca znajomość przysługujących praw może prowadzić do podpisania niekorzystnej umowy, a w konsekwencji – problemów finansowych. Aby temu zapobiec, polskie prawo wprowadziło szereg regulacji chroniących konsumentów na każdym etapie procesu kredytowego.


Przepisy dotyczące kredytów konsumenckich mają na celu zagwarantowanie, że wszystkie warunki umowy są jasne, zrozumiałe i uczciwe. Obowiązkiem kredytodawcy jest dostarczenie pełnych informacji o kosztach i warunkach kredytu, a także rzetelne przeprowadzenie oceny zdolności kredytowej. Konsumenci mają natomiast prawo do korzystania z mechanizmów pozwalających im na elastyczne zarządzanie kredytem lub kwestionowanie niezgodnych z prawem działań kredytodawcy.

 

Poznanie swoich praw nie tylko pozwala uniknąć pułapek finansowych, ale również daje większą pewność w negocjacjach z instytucjami finansowymi. Poniżej zamieszczamy krótkie omówienie najważniejszych zasad i mechanizmów ochrony, które przysługują konsumentom w Polsce przy zaciąganiu kredytu.
Najważniejsze przepisy w tym zakresie wynikają z ustawy o kredycie konsumenckim z 12 maja 2011 roku, która wprowadza liczne mechanizmy ochrony.

 

• Konsument ma prawo do uzyskania pełnych informacji o kredycie jeszcze przed podpisaniem umowy. Kredytodawca musi dostarczyć formularz informacyjny, w którym znajdują się kluczowe dane dotyczące zobowiązania. Należą do nich między innymi całkowita kwota kredytu, okres kredytowania, wysokość rat, rzeczywista roczna stopa oprocentowania (RRSO) oraz całkowity koszt kredytu, uwzględniający wszystkie prowizje i opłaty.

 

• Ważnym uprawnieniem jest możliwość odstąpienia od umowy kredytowej w terminie 14 dni od jej zawarcia. Konsument nie musi podawać przyczyny odstąpienia, a jedynym obowiązkiem jest zwrot otrzymanej kwoty kredytu wraz z odsetkami za okres korzystania ze środków.

 

• Kredytodawca jest zobowiązany do rzetelnej oceny zdolności kredytowej konsumenta, co ma na celu zapobieganie sytuacjom, w których osoba zaciągająca kredyt nie będzie w stanie go spłacić. Jeśli instytucja finansowa nie przeprowadzi takiej oceny, może zostać uznana za działającą niezgodnie z prawem.

 

• Konsument ma prawo do wcześniejszej spłaty kredytu w dowolnym momencie trwania umowy. W takiej sytuacji kredytodawca musi obniżyć całkowity koszt kredytu, proporcjonalnie do skrócenia okresu obowiązywania umowy. Konsument nie powinien ponosić dodatkowych opłat za wcześniejszą spłatę, chyba że zostały one jasno określone w umowie i są zgodne z przepisami.

 

• W przypadku nieprawidłowości w umowie kredytowej, takich jak brak wymaganych elementów, konsument może skorzystać z narzędzia o nazwie sankcja kredytu darmowego. Oznacza to, że spłaci tylko pożyczony kapitał, bez odsetek, prowizji i innych kosztów. Sankcja ta stanowi jedno z najważniejszych narzędzi ochrony konsumentów.

 

Polskie prawo gwarantuje także, że wszystkie klauzule umowy kredytowej muszą być jasne i zrozumiałe. Niedozwolone postanowienia, czyli takie, które rażąco naruszają interesy konsumenta, nie wiążą go, nawet jeśli umowa została podpisana.

 

Zrozumienie praw konsumentów w zakresie kredytów pozwala uniknąć nieuczciwych praktyk oraz świadomie podejmować decyzje finansowe. Przed podpisaniem umowy warto dokładnie zapoznać się z jej treścią i skonsultować ewentualne wątpliwości. Jeśli kredytodawca narusza prawa konsumenta, można zwrócić się o pomoc do rzecznika praw konsumentów lub Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK). Świadomość swoich praw to pierwszy krok do bezpiecznego korzystania z produktów finansowych.



Wróć
dodaj komentarz | Komentarze: